Sponsored links:
TV channels from Russia
Channel NameLive?Information
.1TV Channel 1 (Russian)Live1TV is a State TV channel based in Moscow (in the Technical Center Ostankino near the Ostankino Tower). It was the first channel to broadcast in the Russian Federation and provides news, documentary, feature film productions, as well as entertainment programs.
.360 TV (Russian)LivePodmoskovje TV is a regional TV channel based in Moscow. Podmoskovje TV provides Moscow News as well as regional News. Also documentaries are being aired.
.Evangelist Online (Russian)LiveEvangelist Online is a Christian TV channel based in Burgwedel, Germany. The channel also offers broadcast in German, Ukrainian and Swedisch.
.Fresh TV (Russian)LiveFresh TV is an Entertainment channel.
.Life News (Russian)LiveLife News is a 24/7 breaking News TV station based in Moscow. It was launched on august 15, 2013. The TV channel offers the most exclusive and operational news in quality packaging. Programming offers only relevant and breaking news, professional reports and famous guests.
.Lyubimoe TV (Russian)LiveLyubimoe TV is an Internet only TV channel provided by Planeta-Online. Lyubimoe TV is a family friendly channel ment to enjoy the whole family.
.Mir TV3 (Russian)LiveMir TV 3 is an informative TV channel providing politics, society, economy, culture and events in the Commonwealth of Independent States (CIS).
.Moscow 24 TV (Russian)LiveMoscow 24 TV is a state owned and controlled city information TV-channel. It was founded in 1997. The channel is owned by the All-Russia State Television and Radio Company (VGTRK). The channek provides mainy News and Entertainment programming.
.NTV (Russian)LiveNTV is a State owned (Gazprom Media) TV channel, based in Moscow. The channel offer News, Entertainment, Talk Shows and informative programming.
.O2 TV (Russian)LiveO2 TV or oxygenic television, is a TV channel for the younger generation.
.Pik-TV (Russian)LivePik-TV is a privatly owned TV channel that was founded in 2008. Pik-TV is based in Sint-Petersburg. The channel provides entertaining programs of its own production and the best foreign and Russian foreign clips.
.RBC TV (Russian)LiveRBC TV is the first 24-hour business news television channel in Russia. It is owned and operated by the RBC Information Systems. The channel was launched in September 2003 in partnership with the CNBC and CNN television channels.
.RT (English)LiveNews TV. RT, previously known as Russia Today, is a global multilingual television news network based in Russia. RT was the first all-digital Russian TV network. RT offers unique insight into many aspects of Russian history, culture and opinion. RT's special projects are specifically tailored to bring a Russian perspective to an international audience.
.RT America (English)LiveRT, previously known as Russia Today, is a global multilingual television news network based in Washington, D.C. RT America focuses on covering the News from an international and Russian perspective. It was founded in 2005. RT offers unique insight into many aspects of Russian history, culture and opinion. RT's special projects are specifically tailored to bring a Russian perspective to an international audience.
.RT Arabic (Arabic)LiveRT Arabic is a global multilingual television news network based in Russia. The channel began broadcasting in 2007. The programming includes news, politics, economics, cultural, sports and tours in the press. RT Arabic is targeting on the global Arabic people. RT offers unique insight into many aspects of Russian history, culture and opinion. RT's special projects are specifically tailored to bring a Russian perspective to an international audience.
.RT Documentary (English)LiveRT Documentary is a 24 hour documentary channel bringing you the best of Russia. RT is a non-profit organisation based in Moscow. RT offers unique insight into many aspects of Russian history, culture and opinion. RT's special projects are specifically tailored to bring a Russian perspective to an international audience.
.RTR Planeta (Russian)LiveRTR-Planeta is the international service of VGTRK, a state-owned broadcaster in Russia. Its headquarters is based in Moscow. RTR planeta was launched in 2002. Its slogan is: the best of Russia
.Russia 1 (Russian)LiveRussia-1 is a state-owned Russian television channel founded in 1991. It belongs to VGTRK. It offers informative programming, TV miniseries and series, talk shows, and game shows.
.Russia 24 (Russian)LiveRissia 24 is formerly known as Vesti. The news channel which covers national and international news, is owned and operated by VGTRK, the All-Russia State Television and Radio Broadcasting Company.
.Smile of a child (Russian)LiveSmile of a Child TV is a children's TV channel for the whole family. It offers only good cartoons and the best children's TV shows. The channel is based in Saint-Petersburg.
.TV Rain Dozhd (Russian)LiveTV Rain (Dozhd) or Optimistic Channel is an Independant TV station based Moscow. Dozhd is currently under Political attack after an incident regarding a Poll, set up by Dozhd, about the seize of Leninggrad in WWII. Most likely the channel is broadcasting on the Internet only at the moment. More and more Russian cable providers have blocked the signal of Dozhd.
.TV RB (Russian)LiveTV RB is a State broadcaster from the Republic of Bashkortostan. It claims to be the leading TV company in the region. It covers economics, politics, culture, science and sports.
.TV Soyuz (Russian)LiveTV Soyuz is the first Russian Orthodox TV, basing its work on orthodox values. It was founded in 2005. Orthodox TV "Soyuz" is established in the Yekaterinburg diocese of the Russian Orthodox Church on the basis of its own TV studio and acquired secular television.
.TVTUR TV (Russian)LiveTVTUR TV is an Internet only TV channel provided by Planeta-Online. TVTUR TV is a travel channel about the amazing countries and continents. It offers unique films about the capitals of many countries of the world, lifestyle, tourism and entertainment.
Russia Broadcast info (source - CIA World Factbook):
6 national TV stations with the federal government owning 1 and holding a controlling interest in a second; state-owned Gazprom maintains a controlling interest in a third national channel; government-affiliated Bank Rossiya owns controlling interest in a fourth and fifth, while the sixth national channel is owned by the Moscow city administration; roughly 3,300 national, regional, and local TV stations with over two-thirds completely or partially controlled by the federal or local governments; satellite TV services are available; 2 state-run national radio networks with a third majority-owned by Gazprom; roughly 2,400 public and commercial radio stations (2007)
Sponsored links
About wwiTV Add TV channel Twitter Google Plus Facebook Privacy Policy Cookies DMCA / Copyright Policy
Copyright © 1998-2017 World Wide Internet TV